niedziela, 28 sierpnia 2011

pizza

Smaczne, cienkie i chrupiące ciasto. Przepis znaleziony TUTAJ


na ciasto:
2 kubki mąki
3-4 g drożdży
pół kubka ciepłej wody
2 łyżki oleju
sól

Drożdże rozpuścić w wodzie (ma być nie za letnia, nie za gorąca).  Mąkę wsypać do miski, dodać drożdże rozpuszczone w wodzie, olej i sól. Szybko wyrobić gładkie, miękkie i elastyczne ciasto. Następnie przykryć ścierką i zostawić do podwojenia objętości.
W międzyczasie zetrzeć ser żółty i przygotować pozostałe dodatki (u mnie pepperoni, pieczarki, cebula)
Wyrośnięte ciasto rozłożyć na posmarowanej olejem blasze, posmarować przecierem pomidorowym z przyprawami, posypać serem żółtym, i na samym końcu pozostałymi dodatkami (nie przekonałam się do tego i zrobiłam odwrotnie - dodatki, a na koniec ser).
Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez około 15 minut.

2 komentarze:

Gosienkah pisze...

Bardzo mi miło i polecam się na przyszłość z przepisami, a twoja pizza śliczna!!!

truskawkaM pisze...

oo właśnie potrzebowałam przepisu na takie cieniutkie ciasto- dziękuję :)

Prześlij komentarz